ALEKSANDRÓW KUJAWSKI


"Był plac 3 maja, był pomnik ku pamięci rocznicyświęta 3 maja, a poza tym plan miasta nie kłamał. Nie ma co wybierać się do Aleksandrowa by sobie pozwiedzać."





Z Torunia do Aleksandrowa podróż króciutka, bo 20-minutowa. Ale tylko według rozkładu. Na tak krótkim odcinku pociąg zdążył narobić sobie drobnego opóźnienia, a ja ze stoperem w ręku o mało co w 20 minucie jazdy nie wysiadłbym na stacji wcześniej. Na szczęście zastanowiła mnie leśna głusz i kompletny brak zabudowań dookoła. A że kto pyta nie błądzi, skutecznie zostałem przez miłe Panie z wysiadką powstrzymany. Jadąc w nieznane, zawsze warto dodatkowo policzyć ilość stacji do docelowej, albo zapamiętać nazwę przystanku przed tym, na którym mamy wysiąść. Po pięciu minutach docieram na dworzec ALEKSANDRÓW KUJAWSKI. Pamiętacie jak podczas poprzedniej podróży byłem profesjonalnie przygotowany? Z wydrukowanymi mapkami, z zaznaczanymi atrakcjami, chełpiłem się swoim majstersztykiem J Tym razem majstersztyk zawiódł i pojechałem na kompletnego czuja (no może jako ostatnia deska ratunku może posłużyć mi laptop, którego niestety muszę dźwigać). Liczę więc, że gdzieś w okolicach dworca znajdę mapkę Aleksandrowa. Sam budynek dworca -  kiedyś na pewno  niezwykłej urody, teraz lekko zdewaluowany. Prace, by przywrócić temu wyższej klasy zabytkowi świetność trwają i może już niedługo zalśni znów swym blaskiem. Nie zawiodłem się i przed dworcem znajduję plan miasta. Pośpiesznie szukam miejsc wartych zobaczenia, których na planie zaznaczonych jest… zero! No nie może tak być, że zaczęło się takim stylowym dworcem i dalej nic! Na mapie wyczaiłem centralnie położony plac 3 maja. To pewnie tutejszy stary rynek i coś ciekawego tam znajdę – pomyślałem i pojechałem. Był plac 3 maja, był pomnik ku pamięci rocznicy święta 3 maja, a poza tym plan miasta nie kłamał. Nie ma co wybierać się do Aleksandrowa by sobie pozwiedzać. Dalszy komentarz jest zbędny. Nic mi nie pozostaje tylko mknąć dalej…

 
Wejście do dworca kolejowego
 
Widok na dworzec z kładki nad torami
 
Plac 3- maja

 
PODRÓŻ 7 SOLANKOWE KUJAWSKO- POMORSKIE