KŁODZKO





Po wizycie w Kłodzku niczego wielkiego się nie spodziewałem. Podróż tam wymusił na mnie rozkład jazdy. Tutaj po lekko ponad godzinie bytowania miałem przesiąść się na pociąg powrotny do Poznania. Szynobus ruszył a ja jeszcze w pełni nieświadomy co mnie czeka… Wytężajcie uwagę wszyscy wielbiciele kolei! Przecudowna dla naszych zmysłów trasa z Wałbrzycha do Kłodzka wiedzie niezliczonymi ogromnymi wiaduktami nad dolinami,  niezwykle długimi (jak później doczytałem – najdłuższymi w Polsce) tunelami wydrążonymi w górskich pasmach, wiedzie w końcu przez małe stacyjki z pięknymi dworcami – mimo, iż dziś pustymi i zapomnianymi, to z nieustannie unoszącym się zapachem dawnej świetności (zwłaszcza w Jedlinie Zdroju).  Całości dopełniają przecudowne górskie widoki z okien. Ta linia kolejowa już sama w sobie jest tutejszą atrakcją turystyczną  i strzeżcie się wszyscy, którzy kiedykolwiek chcielibyście pod szyldem rentowności zlikwidować to połączenie kolejowe! Po prawie półtoragodzinnej jeździe docieram na miejsce. Wysiadam na dworcu Kłodzko Miasto. Z wysoko położonego na nasypie peronu rozpościera się przede mną widok na tutejszą starówkę. I już wiem - jedna  godzina na zwiedzenie Kłodzka to stanowczo za mało. Nie upajając się widokami, tylko rzucając szybko okiem przemierzam centrum od atrakcji do atrakcji – kościół, ratusz, twierdza, katedra. Jestem nienasycony! Zwłaszcza, że chciałbym wejść na twierdzę, zwłaszcza, iż są oznakowania podziemnego tunelu przez miasto, który z chęcią bym przemierzył. Tak nie może być! Muszę tu jeszcze wrócić. Pierwsze wrażenie z miasta – super. A może ktoś ma inne zdanie, może to tylko złudzenie i nie warto tu wracać? Z niecierpliwością wyczekuję Waszych opinii, tymczasem jak dla mnie wszystko na piątkę z plusem J Ja już w drodze do nizinnej Wielkopolski, jeszcze tylko przesiadka na przepięknym wrocławskim dworcu i późnym wieczorem kończę kolejną wyprawę. Na pewno w Dolnośląskie odwiedzę nie jeden raz!


 
 
 
 Widok na starówkę
 
 Klimatyczne uliczki miasta - tu: ulica Grottgera
 
 Widok na kościół MB Różańcowej
 
 Klimatyczne uliczki miasta - tu: ulica Nad Kanałem
 
 Ratusz
 
 Twierdza Kłodzko
 
 Klimatyczne uliczki miasta - tu: ulica Kościelna
 
Kościół pw. Wniebowzięcia NMP