STARCIE STOLIC czyli KUJAWSKO-POMORSKIE PO RAZ 2.



"W skrócie mój plan – w podróży 27h48min i 344km – Krzywej Wieży oglądanie, weneckimi kanałami pływanie… nie, nie, stop z tymi włoskimi klimatami! To ostre stolic starcie, o miano najatrakcyjniejszego w kujawsko-pomorskim - Toruń i Bydgoszcz walczą zażarcie!"



Nie zdążyłem jeszcze ochłonąć po wrażeniach z minionej wyprawy w kujawsko-pomorskie, a tu w radiu… już w najbliższy weekend jedyna taka okazja, Toruń za pół ceny. Co jak co, ale dla podróżnika takiego jak ja, takiego jak Wy, to nie lada gratka. I już wiadomo, czeka nas drugi raz z rzędu wyprawa w kujawsko-pomorskie. Nawet dobrze się złożyło, gdyż moja ostatnia wizyta w Toruniu odbyła się w tak telegraficznym skrócie, że nie zdążyłem się nim nacieszyć. Teraz będzie okazja bliżej przyjrzeć się temu miastu. Ponieważ główne zabytki mamy już z grubsza obcykane, skupimy się na życiu nocnym i atrakcjach. Zaczynamy więc planowanie. Wyruszam w piątek wieczór. Nocleg za pół ceny? Znalazłem na liście uczestników akcji kilka hoteli oferujących tańszy nocleg, mi jednak trafiła się jeszcze inna okazja - internetowa i na stronie booking.com. Znalazłem pokój dwuosobowy za 65 złotych dosłownie 100 metrów od rynku staromiejskiego! Tak, tak, nie jadę sam, mam jeszcze znajomych, co tak jak ja na słowo promocja dostają białej gorączki J By nadto nie zachłysnąć się pięknem Torunia, podczas tej podróży dam szansę wykazać się również Bydgoszczy. Jak już wiemy, obydwa miasta dzielą ze sobą panowanie w tym województwie – Bydgoszcz jest siedzibą wojewody, Toruń – sejmiku wojewódzkiego, jest więc niepowtarzalna okazja porównać ich walory. W Bydgoszczy chciałbym wzorem Torunia zaznać i życia nocnego i atrakcji, niestety muszę już w sobotę wracać – skupię się więc na tych drugich. Mam więc nadzieję przeżyć niezapomniane chwile w… Lunaparku. Co prawda, nigdy dotąd nie słyszałem, że takowy w Bydgoszczy istnieje, jednak internetowe informacje brzmią tak zachęcająco, że Park Kultury i Rozrywki „Myślęcinek” na pół dnia będzie mój! Zamierzam prócz tego wykorzystać okazję bytowania w Bydgoszczy na bliższe poznanie się z Brdą i rejs tutejszym tramwajem wodnym. Pierwotnie w planie było przemierzenie centrum Bydgoszczy kajakiem, niestety ze względu na pogodowe zagrożenie deszczów i wiatrów zamiar ten spalił na panewce. Po tylu wrażeniach pozostanie mi już tylko późnym wieczorem powrócić do Poznania. Niewielka odległość Torunia i Bydgoszczy od Poznania oraz dość dobre skomunikowanie tych miast pociągami REGIO sprawiły, iż i tym razem pozostanę przy znanym nam już z wcześniejszych wypraw bilecie turystycznym na pociągi Regio, przypominam za tylko 37 złotych!

W skrócie mój plan – w podróży 27h48min i 344km – Krzywej Wieży oglądanie, weneckimi kanałami pływanie… nie, nie, stop z tymi włoskimi klimatami! To ostre stolic starcie, o miano najatrakcyjniejszego w kujawsko- pomorskim - Toruń i Bydgoszcz walczą zażarcie!
 

A później…