Lubuskiego POŁUDNIE (SULECHÓW – NOWA SÓL – ZIELONA GÓRA)


 
Przede mną kolejny weekend w trasie. Tym razem druga część rozpoczętej w zeszłym tygodniu wędrówki po województwie lubuskim. By rozstrzygnąć świętą wojnę pomiędzy zielonogórzanami a gorzowianami, w ten weekend zbadamy część zielonogórską województwa. Pogoda niestety nie dopisuje co chyba źle wróży dla Zielonej Góry. Już wkrótce się przekonamy. Podobnie jak w zeszłym tygodniu zabieram ze sobą rower i skorzystam ze znanych mi już biletu turystycznego i biletu na rower. Co trzeba ponownie zaznaczyć – rower  w tym województwie jest bardzo przydatny. Szukając połączeń potwierdziła się reguła z północy województwa, że nieliczne szlaki kolejowe obsadzone są trzema, co najwyżej czterema parami pociągów w ciągu dnia. Panowie włodarze, województwo jest piękne, linii kolejowych jak to po zaborze pruskim co niemiara, a Wy dajecie tubylcom i turystom do dyspozycji tak mało pociągów! Dysponując ograniczoną pulą połączeń jako reprezentatywną grupę dla „południa” wybrałem tzw. lubuskie trójmiasto, w skład którego wchodzi Sulechów, Nowa Sól oraz stolica regionu – Zielona Góra. Zaczniemy od Sulechowa, tam dowiezie nas bezpośrednio popularny EZT z Poznania. Po krótkim zwiedzaniu miasta, już rowerem, 25- kilometrowym odcinkiem przemieszczę się do Zielonej Góry, a tam…. A tam czekać na mnie już będzie moja przewodniczka po Zielonej Górze – warto przy takich podróżach mieć rozstrzelonych po Polsce znajomych. Krótkie zwiedzanie starówki i złapiemy pociąg do Nowej Soli. Tutaj dwie godziny i szybkie spojrzenie na centrum, po czym wracamy do Zielonej Góry i miejmy nadzieję zaświadczymy nocnych uroków miasta. Nocleg? Tym razem, by na kosztach przyoszczędzić, liczę na to, że kumpelka mnie przygarnie. Następnym dniem pozostanie mi już tylko powrót bezpośrednim połączeniem do Poznania.

W skrócie mój plan – w podróży 32h30min i 290km – i absolutna niewiadoma! Może więc w analogii do tego prawdziwego gdańsko- sopocko- gdyńskiego trójmiasta – strzelam – zabytkowa Zielona góra, kurortowy Sulechów i portowa Nowa Sól. Co się sprawdzi, sam jestem ciekaw.


* Do Nowej Soli  dojedziesz bezpośrednio pociągami REGIO z Głogowa, Poznania, Wrocławia i Zielonej Góry.
* Do Sulechowa dojedziesz bezpośrednio pociągami REGIO z: Głogowa, Poznania, Zbąszynka i Zielonej Góry.
* Do Zielonej Góry dojedziesz bezpośrednio pociągami REGIO z: Głogowa, Jeleniej Góry, Kostrzyna nad Odrą, Legnicy, Poznania, Rzepina, Szczecina, Wrocławia, Zbąszynka, Żagania, Żar oraz Frankfurtu nad Odrą.